Alexandra Ekdal

Alla inlägg under augusti 2014

Av Alexandra Ekdal - 19 augusti 2014 10:00

Jag kommer så väl ihåg när det började närma sig bal och student, man satt och letade balklänning överallt och åkte till massa affärer runt hela Halland.. Jag och Linda va både i Halmstad och Göteborg och letade klänning. Hittade två stycken som jag typ ÄLSKADE. Men va rätt dyra kommer jag ihåg därför blev det inte någon utav dessa.

   

Älskad den gröna. Vet seriöst inte varför jag inte valde den. Den va sååå fin. Men samtidigt den jag hade va så GRYMT fin oxå. Håret blev så grymt bra det med :) Det enda jag inte va 110% nöjd med va sminket. Hade velat ha det liiite skarpare. Blev lite mesigt här. Men ändå.

 

 


Det va en helt magisk dag. Med underbara vänner :)

Av Alexandra Ekdal - 18 augusti 2014 21:00

Hittade sjukt mycket bilder på när Kevin och Wilma va små.. Så ja jag täntke dela med mig av dessa bilderna :) Ninis är med på nått hörn med :P Detta är rätt länge sen oxå :)Typ 4-5 år sedan :)


                                                                       


Tänk när dom va så små, snälla och oskyldiga ;) Söta skitungar <3






Av Alexandra Ekdal - 18 augusti 2014 17:50

Något jag älskar är inredning. Det får absolut inte se plottrigt ut, det ska ge en mysig hemtrevlig känsla. Myckte ljuslyktor och blommor, gärna bilder =) Jag bara längtar till den dagen vi har hus och jag får inreda , det är drömmen! Indiska hade så himmla mycket fina grejer och jag skulle lätt kunna inreda flera rum i den stilen!! Men jössös, det hade inte blivit billigt må jag lova :) Köpte dessa dö fina ljuslyktorna på Indiska i Göteborg när vi va där och shoppade! Måste ju erkänna, hur tråkigt det än är, att man har blivit vuxen, när jag va i Göteborg för flera år sen, typ varenda mellandagsrea, så köpte man ju typ smink, kläder, skor och parfym. Nu typ dras man till inredning och sånna grejer ;) Köpte även nya tandborstmuggar och en tvålpump på lagerhaus, kände att det va på tiden att byta ut dom nu. 

     


Tyckte dom va snygga och förhoppningsvis kommer detta passa i vårt blivande hus :)

Sen när vi va på Ikea så blev det ju lite ljuslyktor oxå ;) Så klart. Älskar att byta efter årstiderna typ :) Även på sommaren står det ljuslyktor framme även om dom inte är tända :)

   


Den vita blev det så fint ljus av. Bara älskar den :) Och bilden är idag tagen för 7 år och 9 månader sen. Helt galet va tiden går fort :) 

Nu ska jag fixa lite mer inlägg, hittade ett minneskort med sååå mycket gamla bilder ;) Puss så länge <3


Av Alexandra Ekdal - 17 augusti 2014 21:00

Halva vecka 28 spenderade vi i Vimmerby. Jag, Bobby, Wilma, Bobbys föräldrar, bror och hans 2 barn. En mysig minisemester med fint väder ända dagen det va dåligt väder va på söndagen när vi skulle åka hem, men det kändes ändå helt okej med tanke på att vi skulle sitta i en bil HELA dagen :) Vi åkte upp på onsdagen efter att jag hade slutat jobba. Så det va bara hem å byta om å åka =) 

Tar ju sin lilla tid att åka upp till Vimmerby. Men väl framme va det bara  till att parkera husvagnen och sen slappa å käka lite =)


På torsdagen va vi på folkrace hela dagen. Wilma va väl inte as förtjust i det, för hon trodde vi skulle vara på folkrace i 3 dagar ;) Fick lurat henne i början men sen när hon tjötadesom mest så kunde jag inte hålla på det längre, va tvungen att få tyst på tjötrumpan. Så då fick jag säga att vi skulle till Astrid Lindgrens värld. 


Vi va där hela fredagen och myste runt. Asså jag bara älskar det stället. Det är såååå mysigt, men man måste vara där 2 dagar helt klart! Annars går det aldrig. 


Lördagen blev det folkrace hela dagen =) Sen pizza på kvällen:)
Bildbomben här :D

                                                                                                                                                                         


En super mysig minisemester  med mina favoriter <3

Av Alexandra Ekdal - 17 augusti 2014 18:11

Tjena. Jaha, då va årets semester slut och första arbetsveckan är gjord. Hade en helt underbar semester med underbara människor. 

Första  veckan va rätt lugn. Gick inte så där as fort. Andra veckan däremot gick av bara farten. För jag hade grejer planerat varenda dag. Men det är kul det med. Hunnit träffa både Linda, Carro och Frida. Spendera massa tid med älsklingen och gjort saker vi typ inte hinner med annars. Vi har varit på Ikea, varit massa vändor i Varberg, varit på bio, varit ute och ätit. Varit i Göteborg med mamma och syskonen. Folkrace i alla världens hörn har det känts som ;) Ja det har varit en helt underbar semester helt enkelt trots att det bara har varit 2 veckor.


Höstens planer är inte jättemånga. Septembers alla helger är dock redan fullbokade av folkrace, jobb och en tripp till Stockholm. Det ska bli riktigt kul faktiskt! Men det är lite smått krångel med hotellen men vi ska nog se till och lösa det på något sätt. 


Här om dagen va jag, Matilda och Charlotte i Göteborg. Tanken va att vi skulle åka till Malmö, men det blev inte så för ingen hade bilar som vi vågade köra med, för det är som vanligt att någonting ska krångla.. Men fick köpt ett par nya byxor, as goa. Köpte nya ljuslyktor på Indiska, blev ju typ kär :) Köpte ett dyrt jäkla paraply som jag nu ska slita med hälsa :O 80 spänn för ett skitparaply, men det uppfyllde sin funktion. Sen käkade vi på Hard Rock Cafe, såååå gott!!! Ni får se ljuslyktorna en annan dag :) Orkar inte gå och hämta kameran ;) kan fota massa men just nu orkar jag inte resa på arslet. Sitter å kollar på 4e filmen av Johan Falk nu :P

Ska snart äta kladdkaka :D Älsklingen gjorde både mat och efterrätt. Jag va så social och gick och la mig i sängen och kollade på speedway och typ somnade :) Va jättegott å sova. 

Här kommer en bildbomb från semestern och lite annat =)

                                 

Så klart blev det en twisted mac and cheese med kyckling och vitlöksbröd. Yummie!! Nu ska jag göra ett bildbombsinlägg om astrid lindgrens värld :) Puss fina ni <3

Ovido - Quiz & Flashcards