Alexandra Ekdal

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Semestertiden är slut!

Av Alexandra Ekdal - 17 augusti 2014 18:11

Tjena. Jaha, då va årets semester slut och första arbetsveckan är gjord. Hade en helt underbar semester med underbara människor. 

Första  veckan va rätt lugn. Gick inte så där as fort. Andra veckan däremot gick av bara farten. För jag hade grejer planerat varenda dag. Men det är kul det med. Hunnit träffa både Linda, Carro och Frida. Spendera massa tid med älsklingen och gjort saker vi typ inte hinner med annars. Vi har varit på Ikea, varit massa vändor i Varberg, varit på bio, varit ute och ätit. Varit i Göteborg med mamma och syskonen. Folkrace i alla världens hörn har det känts som ;) Ja det har varit en helt underbar semester helt enkelt trots att det bara har varit 2 veckor.


Höstens planer är inte jättemånga. Septembers alla helger är dock redan fullbokade av folkrace, jobb och en tripp till Stockholm. Det ska bli riktigt kul faktiskt! Men det är lite smått krångel med hotellen men vi ska nog se till och lösa det på något sätt. 


Här om dagen va jag, Matilda och Charlotte i Göteborg. Tanken va att vi skulle åka till Malmö, men det blev inte så för ingen hade bilar som vi vågade köra med, för det är som vanligt att någonting ska krångla.. Men fick köpt ett par nya byxor, as goa. Köpte nya ljuslyktor på Indiska, blev ju typ kär :) Köpte ett dyrt jäkla paraply som jag nu ska slita med hälsa :O 80 spänn för ett skitparaply, men det uppfyllde sin funktion. Sen käkade vi på Hard Rock Cafe, såååå gott!!! Ni får se ljuslyktorna en annan dag :) Orkar inte gå och hämta kameran ;) kan fota massa men just nu orkar jag inte resa på arslet. Sitter å kollar på 4e filmen av Johan Falk nu :P

Ska snart äta kladdkaka :D Älsklingen gjorde både mat och efterrätt. Jag va så social och gick och la mig i sängen och kollade på speedway och typ somnade :) Va jättegott å sova. 

Här kommer en bildbomb från semestern och lite annat =)

                                 

Så klart blev det en twisted mac and cheese med kyckling och vitlöksbröd. Yummie!! Nu ska jag göra ett bildbombsinlägg om astrid lindgrens värld :) Puss fina ni <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ekdal - 14 mars 2015 16:59

Haha va  hemskt det lät, men det är faktiskt så att jag har bestämt mig för att flytta min blogg nu. Den kommer hamna på Nouw.com istället. Just för att denna bloggportalen står stilla i utvecklingen och man får inte respons från ägarna. Så ja. Dags ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 20:21


Nu har jag läst ut andra delen av trilogin Åttio Dagar. Det står på omslaget att "Du som gillade Femtio Nyanser kommer att älska.." Fast det borde stå tvärt om ;) För dessa är bra men femtio nyanser är BÄST! För denna serien är råare och har ett hård...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 17:38

En fredag när man fått gjort mycket är en bra fredag :) Jag har ju typ ALDRIG varit ledig en fredag så det är lite extra skönt faktiskt ;) Så idag har jag varit i Kinna å hämtat passet, handlat i Skene, storstädat hela lägenheten. Spisen har kommit ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 10:14


God morgon på er :) Idag blir det en snabb sväng till Kinna för att hämta pass och handla . Funderar på vad man ska laga för god mat idag när våran nya spis kommer! Fattar ni hur lycklig jag är just nu! Väntat 5(!!!!) veckor på en ny spis och nu komm...

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2015 19:20


Hej på er :) ligger i soffan å kollar på SOS sommar. Dagen började med spa med tjejerna , vi va på strandbaden och det va bra :) Det va olika stationer man gjorde och det va mysigt men det mysigaste va ju helt klart relax rummet med eldstaden :) där ...

Ovido - Quiz & Flashcards