Alexandra Ekdal

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2014 01:27

Nu har vi packat iordning allting efter en hel dag runt om i miami :) imorgon kväll bär det av hemåt. Ska bli skönt å få komma hem till riktig frukost och riktiga sängar. Frukosten har varit katastrof hela resan medans middagen har varit hur bra som helst :) men nu vill man hem å äta vanlig mat igen. Ingen hamburgare på jag vet inte hur länge, men länge!

Bagaget är dock för tungt men det får faktiskt gå. Inte alls mycket över typ bara 0,5 kg. Men jag vet inte vart jag ska göra av det ;)
Jag har lärt mig en super viktig läxa till nästa resa.
1. Endast 1 par extra skor..
2. Man behöver inte ha 75 linne å 50 par byxor. Det räcker med typ 3 ombyten.

Nu e jag trött. Sovit piss dåligt i natt, sen åkt buss, svävare, buss, båt, buss och taxi typ hela dagen. Mitt hår är äckligt och smutsigt. Så nu ska jag snart ta en dusch och sen får vi väl försöka sova bättre i natt.
God natt från Miami! Puss

Av Alexandra Ekdal - 11 mars 2014 02:34

Hej på er :) nu ligger vi i sängen efter en lång dag. Började dagen med frukost på hotellet. Sen lastade vi bilen, checkade ut och begav oss mot Miami igen. Lämnade in bilen utan några problem och sen letade vi upp en taxi, den dyraste resan vi typ har gjort. Tycken jävla taxigubbe oxå. Bara stod och glodde istället för att hjälpa oss ut med väskorna ur bagaget. Usch. Sen skulle vi checka in på hotellet och då va inte han så jäkla trevlig heller och snorig och trött som jag va så blev jag bara mer irriterad. Fick vårt rum och nyckel, kommer upp, helt ok rum ska sätta mig i sängen och det är som att lägga sig på betong.. Suck. Gick ut och gick hittade ett matställe som hette typ Checkers eller nått sånt. God mat och där satt vi i typ 2 timmar och tjötad :) sen gick vi tillbaka till hotellet och nu ligger vi här och ska snart sova. Imorgon är det dags för sista äventyret här i USA :) det blir en rund tur i miami med både buss och båt. Sen ska vi ner till träskmarkerna i Everglades och hälsa på alligatorerna. Sen äta sova och sen på onsdag ska vi åka hem igen :) nu börjar man gå över till det stadiet att "nu vill jag hem!" Typ :) men det har varit en hel fantastisk resa :) ångrar ingenting :)
Nu har matilda däckat så det är väl dags å sova tror jag ;)
Puss och kram

Bild från Key West

[Bild]

Av Alexandra Ekdal - 10 mars 2014 01:49

Nu ligger vi i sängen efter mycket promenader. Idag har vi bla prövat kokosvatten och det är för jäkla äckligt, två munnar sen e det bra.. Å vi va 3 som delade på den och nä drack inte ens upp hälften. Sen blev det glass. Slapp vid poolen och avslutade dagen vid solnedgången. Blev mat på hard rock cafe idag.
Imorgon kör vi "hem" till miami och ska lämna bilen. Leta upp vårat hotell, mat och sen ska vi nog sova.
Tisdag ska vi åka runt halva miami med buss och båt. Efter det ska vi till Everglades å kolla på alligatorer och nån wild life show. Sen e det bara till å packa det sista och på onsdag börjar resan hemåt igen :)

Lemon Lime Suprice, men vi vet inte vad supricen va ;) men god va den.
Puss och kram

Av Alexandra Ekdal - 9 mars 2014 17:48

Hej på er :) igår kom vi till Key west. Resan gick super lätt å smidigt. Inga problem alls. Bilen va super go å köra med :) funderar nästan på att köpa en sån i framtiden ;) dom e ju garanterat inte billiga.. Efter vi checkade in, fick in väskorna och slappat 2 minuter va det bara till å leta upp nånstans å äta, slutade med mat på 5 guys. Sjukt go hamburgare och hemmagjorda pommes :) sen fick vi tag på en karta, kartor har varit våra bästa vänner denna resan, så gick vi till Mallroy Square och kollade på solnedgången, så fint och vilken underbar stämning. Det va massa sånna gatuartister som satt å spelade gitarr och massa annat :) det va så mysigt. Det som fattades va älsklingen, då hade det varit perfekt! Utan tvekan.

Idag började vi med frukost, sen gick vi till den sydligaste punkten i USA, och därifrån va det 90 miles till Cuba. Idag e det super varmt och vi svalkade oss med så god glass, fransk choklad, key lime och passionsfrukt. Yummie :) vi ska gå till
mallory square idag med. Kändes som att det va där "det händer" om man säger så :) 1 hel dag här räcker faktiskt om man inte är här för att festa och supa, för då får man nog ha lite längre tid ;)

Så nu är det bara 3 nätter kvar här i staterna. Längtar tills jag kan lägga upp alla fina bilder , ca 1600 bilder , så ni får se. Än så länge får ni nöja er med mobilbilder :)
Hörs en annan dag. Puss och kram

Blandade bilder från Miami och Key West

[Bild]

Av Alexandra Ekdal - 5 mars 2014 03:20

Hej och god natt! Nu är klockan lite efter 9 på kvällen och vi har precis kommit tillbaka hotellet.. Vi började med att checka in på ett slags bohem/cirkus/clown hotell och sen letade upp en bankomat och samtidigt så höll vi på å svälta och bara tog första bästa restaurangen för vi va såå hungriga. Så vi hittade ett mysigt ställe som hette Lorenzo, så vi satte oss, beställde dricka och sen beställde vi varsin pizza. Då säger servitrisen att pizzorna är ganska små och frågar om vi ville ha sallad. Ja tänkte vi det kan väl vara gott. Så vi beställde de och fick det ganska snabbt, det hon inte sa va att salladsjävlen , som för den delen inte va så värst jättegod , kostade 14 DOLLAR = nästan 100kr... Snacka om att vi va irriterade. Så vi betalade och gick! Aldrig mer äter vi där.. Usch och fy! Mår illa bara jag tänker på det.
Sen gick vi vidare till stranden där vi gick längst ner.. Satt där i typ 2 timmar sen började vi traska tillbaka och satte oss på en restaurang med jättegod mat. Åt en pastarätt med kyckling och räkor. Godaste på länge faktiskt. Så vi satt där ett tag innan vi började leta upp en matbutik för vi tänkte köpa frukost men det fanns inget som direkt tilltalade oss.. Så jag vet inte. Vi får väl se vad vi hittar.

Så nu ligger vi i sängarna och ska snart sova. Imorgon är det stranden hela dagen, eller så länge vi orkar. Med tanke på att både jag och charlotte ser ut som halvkokta kräftor så imorgon ser vi väl ut som hel kokta..

Jaja. God natt. Puss på er <3

Av Alexandra Ekdal - 4 mars 2014 10:15

Alex är INGEN morgonpigg människa! Fy fan. Varit vaken sen 3 och vill bara dra täcket över huvudet och sova.. Ska jag göra en sånn här resa nån mer gång ska jag banimej ta ett flyg som går senare och inte kl 07.20 på morgonen. Då går man ju upp mitt i natten. Blir till å försöka sova på flyget ner så får man sova 3 timmar till iallafall.. Eller så blir det redbull på flygplatsen!
Tur vi inte har nått inplanerat idag kan jag ju säga. Fy fan va hemskt det hade varit.. Så de e jag glad för..

Nu ska vi snart ta hissen ner till lobbyn å checka ut och vänta på taxin.
Hoppas wifiet funkar i miami! Hörs där. Puss

Av Alexandra Ekdal - 4 mars 2014 03:05

Hej. Idag har vi bara strosat runt i New York. Vi har varit på Macy's, Victoria Secrets , Bloomingdales och lite andra små butiker. Jag kan ju lova att Macy's och Bloomingdales inte är för oss svenssons ;) bara massa dyra märken och grejer. Däremot var det lätt att spendera ca 800kr på victoria secrets ;)
Nu är det sista natten i New York och vi bara längtar till värmen.. Idag har det varit fruktansvärt kallt och inte alls kul. Så nu ser vi fram emot värme, sol, strand, shopping och goa drinkar ;) så god natt från New York, vi hörs i Miami ;)
Puss puss <3

Av Alexandra Ekdal - 3 mars 2014 04:37

Hej på er :) nu ligger vi i sängen efter en mycket bra dag. Vädret hae varit mulet men varmare än de andra 2 dagarna. Så idag har vi varit i Central Park och på det zooet, letat upp de riktiga Times sqaure. Efter det blev det middag och efterrätt på Hard rock cafe. Säger bara OMG!
Sen gick vi till hotellet å päste en stund innan det var dags att gå till Broadway för att se Mamma Mia! Asså såååå jävla bra så det går ju fan inte å beskriva med ord! Så jag säger bara det. Ska ni till New york, ta er tiden och gå å se den! Ni kommer inte ångra er ! Satt med ett leende heeela tiden.. Å man kände sig helt sprallig hela tiden. Man ville bara hoppa upp på scenen och dansa med!
Så galet bra. Imorgon blir det shopping och lite så innan det är dags att packa ner sitt liv i resväskan igen och dra vidare till Miami :)