Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Alexandra Ekdal - 14 februari 2014 21:49

Mätt, svullen och trött.. Så känner jag mig just nu. Är så mätt att jag knappt orkar röra mig.. Men en bättre alla hjärtansdag kunde man nog inte få. God mat, massa mys, blommor och choklad. Jag föredrar nog hemlagad mat och mys hemma framför en hel kväll på en fullsatt högljud restaurang. Jag e väldigt hemmakär så det är så jag känner :) visst det är mysigt å gå på restaurang med men om vi ska gå på en finare restaurang får vi åka enda till Borås.. Så nä :)

Till förrätt blev det iallafall ägg och räkmacka med handskalade räkor.

Varmrätt blev det karréskivor i ugn med klyftpotatis och sallad.

Efterrätt blev chokladpannacotta med färska bär och gelehjärtan ;)

Å nu ligger jag i matkoma och kollar på The Big Bang Theory :)

Imorgon blir det garaget och sen fira Mikael, mammas sambo, som fyller 50 idag! Grattis!

Vi hörs imorgon :)
Puss och kram till alla där ute!

Av Alexandra Ekdal - 14 februari 2014 12:16

Bobby ringde för drygt en halvtimme sen å säger till mig å flytta allt jag kan i badrummet för hantverkarna kommer och ska byta ut hela varmvattenberedaren.. Hur kul tror ni det är?? På alla hjärtans dag till på
Köpet.. Roooligt! Så nu har dom varit här stängt av allt vatten och bankat och haft sig så det lät lite som att dom skulle riva hela badrummet .. Sen hör jag bara en fors av vatten får total panik men dom sa inget oroande så jag tror jag kan vara lugn..

Iallafall. Efterrätten står i kylen och ska stelna och jag måste se om vi har karreskivor i frysen. Annars får jag traska ner till affären..
Puss så länge ;)

Av Alexandra Ekdal - 14 februari 2014 10:48

God morgon :) Alla hjärtansdag idag , hur ska ni fira den? Eller säger man fira?! :)
Mamma ringde å väckte mig och trodde "jag va vaken för jag hade varit inne på facebook" meeen nej.. Sov så gott när jag väl somnade ordentligt. När Bobbys klocka ringde tänkte jag ohnej e klockan redan 05.50 å jag har
Inte somnat än. Men det va typ så kroppen sov men inte hjärnan.. Men det är den där jäkla fullmånen.. Samma visa varje gång!

Måste snart gå upp å göra efterrätten ;) och ta upp kött från frysen :) blir ganska simpel meny idag :) visar sen ;)

Puss på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards