Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Alexandra Ekdal - 4 februari 2014 22:30

Vet ni vad jag precis kom på?! Idag e det exakt 1 år sen vi åkte till Egypten. En resa jag e glad att jag har gjort men ett land jag ALDRIG , vågar säga ALDRIG, kommer att åka till igen.
För det första fick vi en chock när vi kom till hotellet och vi båda nästan bad till högre makter att det inte skulle vara vårat hotell, vilket det va /:
det enda som va bra, det va rundturerna vi åkte på och Cafe del mar (tror jag det hette) en restaurang med svensk mat och svenska personal. Det va typ de enda bra. Maten sög, hotellet va allt annat än privat och ja ingenting va vidare bra!
Här e lite bilder . Har säkert visat dom innan :)

Bilderna i en väldans oordning:)
Men ändå :) nu ska jag kolla på sista avsnittet av Say Yes To The Dress, sen ska jag nana. Imorgon ska jag till garaget och vara barnvakt på kvällen :) jag å pappa ska vara väldigt effektiva med att ta ur motorn på 99:an så vi kan svetsa den i helgen.

Så god natt på er :) puss och kram å dröm sött :)

Av Alexandra Ekdal - 4 februari 2014 20:39

Nu e vi hemma. Vattenaerobic va väääldigt likt aquapowern. Så det spelar inte riktigt nån roll vilket man går på :) men fick upp flåset iallafall , det är väl trots allt de viktigaste.

När jag stod å gjorde mig i ordning va det ett gäng tanter som stod å diskuterade att man dka ju faktiskt inte tvätta håret med shampoo utan bara balsam för det hade en av dom hört på radion. Och man ska ju inte tvätta håret för ofta, det är ju sant man ska ju tvätta håret ca 2 ggr i veckan. Men jag tror inte dom riktigt förstod att det är vissa ingredienser i shampoon man ska undvika, nu vet jag inte helt hundra va det är men vet att det är nått. Å det dom diskuterade va balsammetoden.

Sen började dom prata om dieter och man ska ju inte äta någonting å bla bla bla. En av dom hade varit i usa och där citerar, "vaggar dom fram som när man lägger sig i en vattensäng" asså att jag inte knäckte mig! Det kanske e sant men den jämförelsen, asså ja..

Nu har jag gjort en fruktsallad på mango, apelsin och banan! Yummie..

Känner att jag, idag, har ätit ganska bra ändå.
Frukost/lunch bestod av ett glas yoghurt och ett knäckebröd med ägg å kaviar.

Mellis en clementin.

Middag: en skål med pasta cabonara och ramlösa till de.

Å snart lite kvällsmellis :)

Långt inlägg det blev ;) kul! Haha.
Hörs kanske sen, annars, ha en bra kväll :) puss

Av Alexandra Ekdal - 4 februari 2014 16:57

Nu har vi ätit mat och snart e det dags att packa å sen åka till Svenljunga och gå på vattenaerobic ;) hoppas det är lika roligt som aquapowern e :)
Det återstår å se ^^,

Har suttit å grejat med album nr 2 från disney on ice. 2,5 kvar ;) känner att jag måste bli klar innan jag åker till USA, för sen börjar jobbet plus att jag har alla bilder därifrån ;)

Nä får väl packa nu. Sen e det bara fixa kaffet ;) eller ja latten. Ska pröva den nya med karamell, hoppas den e god säger jag bara!

Några sidor av det första albumet som e klart :)

Bara så ni vet förresten, häll inte kokande vatten på fingrarna för det gör pissigt ont!

Av Alexandra Ekdal - 4 februari 2014 12:14

Idag e det den 4 inte igår. Hur mår ni? Jag mår bra. Håller på med frukosten just nu. Tänkte jag skulle diska medans det blev klart, meeeen vi har inget varmvatten. Det blir bara ljummet. Så jag står å kokar vatten med vattenkokaren just nu för att kunna diska. Hur jävla kul e det tror ni?? Det suger! Jag blir så jävla trött.

Så jag hoppas bobby ringer så dom kommer hit och fixar det nu!!! Vi kan liksom inte duscha eller nånting..

Nu ska jag äta frukost!
Hörs sen. Puss

Ovido - Quiz & Flashcards