Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 27 januari 2014 19:49

Vet inte va jag ska skriva för rubrik men jaja, det är väl inte det viktigaste ;)

Nu ligger jag äntligen i soffan efter en timmes simning, handling och pantat flaskor och burkar! Denna gången blev det 250 kr ;) men det va bara 2 sopsäckar denna gången :P

Det va jätteskönt å simma iaf. 50 längder á 25 m :) kanske inget å skryta med vad vet jag. Men sen blev det massa folk och den banan jag simmade på skulle använads till Svenljungas simklubb eller va det va.. Men 55 minuter kändes ändå bra :)
Sen bastade jag med hårinpackning och gud vilken skillnad måste jag säga! Använder ju alltid hårinpackning men att basta med det gjorde ju mirakel när man skulle borsta det.

Så nu ligger vi och kollar på Iron Man, den e bättre än jag trodde , än så länge ;)
Blommorna har fått vatten oxå :) hällde 1 dl så det rann ur och sen blötte jag lecakulorna oxå så det håller sig lite fuktigt :) så får vi se om detta gör underverk eller om det bmir katastorf. Hade jag haft rumstempererat vatten i kranen så hade jag spolat dom men vet inte om vi fått nått varmvatten än. Det va en säkering som hade gått men får vi inget varmvatten så är det nått annat.

Ha en trevlig kväll iallafall :) puss på er:)

Av Alexandra Ekdal - 27 januari 2014 14:18

Så nu ska jag dammsuga.. Sen e jag nästan klar.. Ska åka å slänga skräp. Sen ska jag åka å simma.. Bobby måste vara hemma när rörläggaren kommer så han kunde inte åka med. Men jag har funderat fram å tillbaka om jag ska köra ett pass på wiiet eller åka å simma. Men så har jag kommit på det att om inte han fixar det idag så kan jag inte duscha. Så jag åker å simmar nån timme, sen ska jag panta flaskor och handla med..
Så så ser resten av dagen ut.

Läste lite på internet igår innan jag skulle somna om orkidéer. Och fick reda på massor. Man ska vattna när rötterna är lite grå/gröna.. Dom MÅSTE torka mellan vattningarna. Har man en kruka som passar precis trivs dom mindre så då kan man lägga lecakulor i botten så dom kommer upp lite , det gör att det är fuktigt längre å dom står inte direkt i vatten. Det visste inte jag faktiskt så jag har skrivit upp en del om det nu:)

Nä nu måste jag fortsätta så jag kommer iväg innan jag e helt insnöad :(

Puss och kram :)
Lite vårkänsla med tulpaner <3

Av Alexandra Ekdal - 27 januari 2014 09:54

Goood morgon. Vaknade när bobby kom hem å hämtade nått. Fick lite panik att det skulle varit nån hantverkare.. Usch. Jaja det va bara han. Ligger fortfarande kvar i sängen och kollar på Grey's Anatomy.

Idag ska jag diska å städa av här hemma.. Här ser ut som hej kom och hjälp mig! Men idag ska här storstädas.. Dammas å bytas lakan. Hade ju behövt tvätta men det verkar inte bli så.

Så det är bara å gilla läget! Ikväll ska vi till svenljunga och simma å det ska bli så skönt.

Nu blir det private practice och frulle :) Puss

Ovido - Quiz & Flashcards