Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 19:39

Middagen blev såå god! Kyckling enchiladas :) så gott och sååå enkelt! Och godkänt av sambon ;)
Du behöver till ca 4 (stora eller 6 små):
500 gram kycklingfilé
1 rödlök
1 påse tacokrydda
1 burk tacosås (styrka väljer du själv)
1 burk créme fraîche
1 påse riven ost
1 paket tacobröd (jag hade ett 6 pack)

Sätt ugnen på 250 grader. Strimla kycklingen. Skala löken och gör klyftor. Stek löken och kycklingen ihop. Krydda med salt, peppar och tacokryddan. Tillsätt vatten och låt koka i 5-10 minuter. Under tiden så blanda tacosåsen och créme fraîche. Ta ett bröd, bred på tacosåsblandningen, på med kycklingen och löken vik ihop och lägg i en ugnsfast smörad form. Strö på osten och in i ugnen i ca 10 minuter. Servera med en god sallad :) Enjoy !

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 17:56

8 inbjudningskort klart ! Äntligen! Dags att börja på maten. Sen ska jag städa av när maten står i ugnen.
Jag är nöjd! Så då får mamma helt enkelt vara nöjd !

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 15:21

Sitter å håller på med mammas inbjudningskort så nu måste jag bara få det godkänt av tanten oxå. Men jag tycker det blev bra så ja , det blir nog så ;)
Kanske varierar lite , kom på en annan grej nu med ;)

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 11:21

God morgon. Hoppas ni har sovit gott, för det har jag. Vaknade så klart när Bobbys klocka ringde och när han gick in i sovrummet och typ greja med plånboken eller va han nu gjorde..
Men somnade om ganska snabbt igen och vaknade runt 10 :)

Ska snart gå upp å göra frukost .. Sjukt deprimerande väder idag. Jävla snö! Snön e liksom en månad försenad! Jag hoppas verkligen skiten försvinner .. Skulle lätt kunna boka en sista minuten resa nu å bara komma undan snön..

Sluta klagat ;) nu ska jag dra på mig pyjamas och göra frukost sen börja göra inbjudningskort ;)

Puss och kram :)

Ovido - Quiz & Flashcards