Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 12 januari 2014 19:37

Till middag idag blev det jensens fläskfilé med glaze och pommes .
Men den fläskfilen va ingen höjdare.. Vet inte ens om jag vill kalla det fläskfilé för det kändes bara som att det va ihop pressat kött. Och det smakade bara sött.. Så det köper jag aldrig igen!
Det fanns ingen, va säger man, muskulatur? Nä det va inte gott! Bättre å ta en en egen fläskfilé och göra själv :)

Nu kollar vi på nån Weekend Hunt som handlar om nått vildsvin som ska väga typ 600 kilo och vara muterat av nått slag, jag vete fan.

Blir säkert bra :) Puss på er :)

Så som köttet ser ut på bilden gjorde det inte i verkligheten! Så låt er inte luras!

Av Alexandra Ekdal - 12 januari 2014 18:09

Kollade igenom min egna lista över vad jag hade tänkt göra förra året, den såg ut så här:

Det vi inte gjorde förra året va Gotland, Eskilstuna och London.. Men resten gjorde vi faktiskt :) så jag e nöjd :) förra året va ett bra år så därför borde inte 2014 bli ett sämre år!
Så min lista i år , blir nog inte lika lång, men here it its :)

-> USA , det är ju redan planerat.
-> Folkrace, så klart ;)
-> Försöka få ihop en spa dag med tjejorna :)
-> Liseberg , minst 1 gång ;)
-> Förhoppningsvis Speedway i Solna
-> Göra nått kul på semestern

Ja så mycket mer vet jag inte just nu :)
London hade varit kul :) men vi får väl se :)

Puss :)

Av Alexandra Ekdal - 12 januari 2014 16:59

Hej hallo. Haft en mysigt söndag? :) Efter massa hemmafix så satte jag mig i soffan och har suttit här sen dess ;) Fixat med lite bilder. Beställt 314 bilder ;) Kollat på Mamma Mia ! Gud va jag längtar tills vi ska se den musikalen på Broadway, fan va det känns bra att skriva det :D Det är bara 46 dagar kvar!! Gaaaah, jag vill åka nu !

Jag tror seriöst detta kan bli ett sjukt bra år :D Jag hoppas det iallafall :)

Kan skriva lite i ett annat inlägg, detta va ju lite till för bilderna från igår :)
Så här kommer en bildbomb :D


                                                                                                 


En mysig dag med min prinsessa   


Nu måste jag börja på maten, eller rättare sagt, sätta på ugnen ;) Pommes och fläskfile ;) Smidigt och gott :P

Puss på er =)

Av Alexandra Ekdal - 12 januari 2014 12:31

Då va det söndag idag igen :) lillan är lämnad och jage hemma igen efter en snabb visit på gekås :)
Men fasen va tomt det är när inte Wilma e här.. Snacka om att vänja sig fort.. Här e helt tyst förutom musiken.

Så nu ska jag börja röja här. Vika tvätt, diska och plocka i ordning. Sen ska jag välja ut bilder jag ska beställa :) och lägga in mitt schema i telefonen!
Det är vad som står på dagens schema!

Sjukt konstigt väder med.. När jag å Wilma åkte till ullared va det blå himmel och sol, när vi kom ut där i från va det typ snöstorm ! Och nu försöker solen titta fram igen.. Så blåser det galet mycket ute oxå..

Nä nu ska jag sätta i gång :) puss på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards